Content Optimalisatie
Content optimalisatie voor zoekmachines
Content optimalisatie is de inhoud van een website pagina óf andere content zo goed mogelijk maken voor de zoekmachines en de bezoekers die de content gaan zien. Echter mag dit bij de bezoekers niet raar overkomen. Tegenwoordig is de zoekmachine van Google zo ingericht dat het automatisch en steeds beter begrijpt in welke relatie de tekst is geschreven. Ook ziet Google de relatie tussen een pagina en de video’s en afbeeldingen die erop staan steeds beter. Het is uiteindelijk de bedoeling dat de pagina’s voor het zoeken op bepaalde zoekwoorden zo hoog mogelijk in de ranking van de zoekmachine komen te staan.
Content optimalisatie is een onderdeel van online marketing en heeft een relatie met conversie optimalisatie. Belangrijk voor zowel content optimalisatie of conversie optimalisatie is het doel dat de website of webshop heeft. Elk doel kent zijn eigen wijze van optimalisatie.
Relatie tussen content en conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is bedoeld om een pagina zodanig te structuren dat een bezoeker direct vindt wat hij/zij zocht en aangezet tot het maken een conversie. Dus het aankopen van een dienst, het achterlaten van gegevens of het aanschaffen van een product. Via Content optimalisatie probeert men de juiste bezoekers aan te trekken en deze via conversie optimalisatie te laten converteren. Bij Nova Septem zorgen wij bij onze campagnes altijd voor de meest efficiënte optimalisatie van de website. Dit is van toepassing op zowel onze marketing campagnes als bij het bouwen en ontwerpen van de website.