Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Doelgroeponderzoek Online Marketing

Door een doelgroeponderzoek leert u hoe u moet communiceren

Het is belangrijk om zeker te weten dat u met de juiste doelgroep communiceert. U kunt uw geld maar één keer uitgeven en dus is het belangrijk dat de meeste gestuurde impulsen dan ook de juiste zijn. Voor het op een goede manier inzetten van een online marketingcampagne is het van groot belang om een doelgroep onderzoek te laten verrichten.

Een effectief doelgroeponderzoek

Een effectief doelgroep onderzoek begint met het stellen van vragen. Stel uwzelf eerst deze volgende vragen.

  • Wat is de belevingswereld van uw klant?
  • Met welke taalgebruik communiceert uw doelgroep?
  • Welke behoeftes heeft uw klant?
  • Welke media worden door uw doelgroep gebruikt?
  • Wat is de verbinding tussen uw producten en uw klant?

Wanneer wij dit samen bepaald hebben kunnen we een kwalitatief onderzoek gaan doen. Hierin worden de bovenstaande vragen opnieuw getoetst. Dit toetsen gebeurd in de doelgroep. Hierna worden de uitkomsten vergeleken en wordt er gekeken hoe de huidige campagne kan worden bijgesteld of beter kan worden samengesteld. Vaak blijkt uit een onderzoek dat er een scheve verhouding is tussen wat u denkt wie de doelgroep is, waar de doelgroep zich bevindt of via welke kanalen de doelgroep het best kan worden aangesproken. Breng uw doelgroep dus eerst goed in kaart.

  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Geografische omgeving
  • Sociale klasse
  • Opleidingsniveau
  • Uitvoerend beroep
  • Interesses

Bijstellen na het doelgroeponderzoek

Na het doelgroep onderzoek worden de online marketing campagnes uitgeschreven. Vervolgens worden de online marketing campagnes ingesteld en uitgevoerd op de doelgroep. Tijdens de lopende campagnes worden de uitkomsten gemeten en vergeleken met de verkregen informatie van het eerste doelgroep onderzoek. De resultaten van de campagnes kunnen gemeten worden in verschillende gebieden. De belangrijkste meetgebieden zijn: Demografie, Geografie en Interesse gebieden. De resultaten van de interesse gebieden kunnen goed gebruikt worden voor het adverteren of genereren van leads via de diverse Social Media platformen.

Nieuwsgierig geworden of u op de juiste weg bent met uw campagnes? Vraag ons om u verder te helpen, een goed en oriënterend gesprek kost helemaal niets.