Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

OK

Google Analytics

Meten van bezoekersgegevens via een analyse in Google Analytics

Meten is weten. Wanneer u online marketing uitvoert is het belangrijk om te weten hoeveel bezoekers er op uw website komen.

Belangrijker is om te weten waar deze bezoekers vandaan komen en het is nog belangrijker om te analyseren wat bezoekers op uw website doen of waarom ze uiteindelijk weer vertrekken, met of zonder het achterlaten van gegevens of het kopen of niet kopen van uw producten.

Google Analytics is een zeer krachtig instrument voor webanalyses

Alhoewel Google Analytics echt niet het enige en zeker niet de meest uitgebreide tool is om gegevens van bezoekers vast te leggen en te analyseren, heeft het wel een aantal grote voordelen.

  • Google Analytics is gratis
  • De gegevens van bezoekers komen uit de bron van Google
  • Google Analytics is gekoppeld aan oa. Google Adwords en Google Webmaster Tools
  • Er is een standaard dashboard aanwezig voor een snel overzicht
  • Het dashboard kan aangepast worden naar een persoonlijk dashboard
  • Er zijn veel standaard rapportages aanwezig
  • De rapportages kunnen aangepast worden naar persoonlijke behoefte
  • Er wordt gerapporteerd naar diverse dimensies
  • In de rapporten kunnen diverse financiële gegevens opgenomen worden
  • Alle conversies of doelen worden getraceerd
  • Instappagina’s en pagina verlatingen worden geregistreerd
  • Er zijn diverse mogelijkheden voor het live testen van templates of funnels
  • Google Analytics levert ook live gegevens
  • Google Analytics wordt regelmatig geactualiseerd en uitgebreid met nieuwe features

De dimensies van Google Analytics

Google Analytics volgt een bezoeker in verschillende dimensies. Het interessante aan het volgen van verschillende dimensies van uw bezoeker is dat deze gegevens gebruikt kunnen worden om uw online marketing activiteiten verder uit te breiden en te verfijnen. Bijvoorbeeld waar uw meeste bezoekers geografisch gezien vandaan komen of uit welke leeftijden uw bezoekers zijn samengesteld. Demografisch kan de doelgroep worden herleid tot man of vrouw en in welke leeftijds categorie de bezoeker valt. De diverse interesses worden door Google samengevat in categorieën. Technologie valt uiteen in browser en besturingssystemen en de naam van het netwerk.

In de getraceerde gebruikersstroom kan het doorlopen paginapad gevolgd worden. Verder laat Google Analytics zien wat de actieve tijd van een bezoeker op de pagina en de website is geweest. Via benchmarking kunnen er allerlei vergelijkingen met andere gelijk waardige websites worden gemaakt. Via kanalen kan men de herkomst van de bezoeker zien. Onder gedrag worden alle zaken die de inhoud van de website betreft bijgehouden. Als laatste kan Bezoekers analyses ook de voortgang van uw campagnes bij houden en kunt u beoordelen welke campagne het meest vruchtbaar was.

Heeft u hulp nodig bij het maken van goede analyses? Bel ons gerust voor een kennismakingsgesprek.