Conform de wetgeving bescherming van persoonsgegevens bieden wij jou ons Privacy & Cookie beleid aan. Dit beleid geldt voor alle services die wij als bedrijf verlenen.

Ik accepteer de privacyvoorwaarden

Content Optimalisatie voor Zoekmachines

Content optimalisatie is de inhoud van een website pagina zo goed mogelijk maken voor de zoekmachines. Echter mag dit bij de bezoekers niet raar overkomen. Tegenwoordig is de zoekmachine van Google zo ingericht dat het automatisch en steeds beter begrijpt in welke relatie de tekst is geschreven. Het is de bedoeling dat de pagina’s voor het zoeken op bepaalde zoekwoorden zo hoog mogelijk in de ranking van de zoekmachine komen te staan.

Content optimalisatie is een onderdeel van online marketing en heeft een relatie met conversie optimalisatie. Belangrijk voor zowel content optimalisatie of conversie optimalisatie is het doel dat de website of webshop heeft. Elk doel kent zijn eigen wijze van optimalisatie.

Relatie tussen content optimalisatie en conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is bedoeld om een pagina zodanig te structuren dat een bezoeker direct vindt wat hij/zij zocht en aangezet tot het maken een conversie. Dus het aankopen van een dienst, het achterlaten van gegevens of het aanschaffen van een product. Via Content optimalisatie probeert men de juiste bezoekers aan te trekken en deze via conversie optimalisatie te laten converteren.

Tools voor content optimalisatie

Inmiddels zijn er best wel veel tools beschikbaar om te komen tot een goede manier van het optimaliseren van content.

  • Keyword generator
  • Metatags analyser
  • Metatags analyser
  • XML sitemap generator
  • Link analyser
  • Robots txt analyser
  • Back links checker
  • Pagerank checker

Veel van deze tools zijn te vinden in Google Webmaster Tools.

Anderen zijn te vinden op easyseotools.com.

De Yoast SEO plugin is een prima start om SEO te gaan begrijpen. Bovendien heeft het blog van Yoast heel veel inhoudelijk stukken over SEO.

 

Vragen over uw website? Neem contact met ons op.

Wat is het doel van uw website of webshop?

Elke website of webshop heeft een doel. De doelen worden bereikt door deze in categorieën en naar prioriteit in te delen. Hierdoor wordt het design en indeling van de website of de webshop te bepaalt. De meest gebruikte doelen zijn:

Wanneer u het doel van uw website heeft bepaald, kan er gewerkt worden aan de meest optimale structuur en indeling van uw webite. Vervolgens kan op deze basis de content geoptimaliseerd worden. In heel veel gevallen verdwalen bezoekers in de aangeboden content wanneer er van te voren niet een goed doordacht plan is gemaakt. Door middel van optimalisatie van content en wanneer de structuur van de website geoptimaliseerd kan worden, komt het doel weer centraal te staan. Een goede hulp hierbij is het maken van een stroomdiagram van uw pagina’s waarin het doel vooraf gedefinieerd is.

Hulp nodig? Vraag om een gratis scan en een pagina piramide van uw website!

Hoe kunnen wij je helpen?

Voor informatie over onze diensten of het aanvragen van een offerte kun je ons bellen, of een e-mailtje sturen op info@novaseptem.nl.

Nova Septem Websites & Online Marketing
Websites - Zoekmachine optimalisatie - Google Adwords - Nieuwsbrief Marketing - Reclame & Huisstijl
Taanderij 1 Lemmer Friesland
0514 700222