Terug naar cases

Bakker IJlst

Vraag van de klant

Bakker IJlst is al erg lang klant bij ons. Na een jaar of 7 was het tijd voor een nieuwe webshop. Een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke webshop waarop hun uitgebreide assortiment scheepsmotoronderdelen makkelijk te vinden en te bestellen is. De oude website voldeed niet meer aan de verwachtingen van klanten én van zoekmachines. Er was behoefte aan een moderne uitstraling, één die technisch goed in elkaar steekt en vooral betere online vindbaarheid binnen een nichemarkt.

Resultaat

Wij ontwikkelden een snelle, functionele webshop die niet alleen qua techniek sterk staat, maar ook logisch is opgebouwd rondom de producten waar Bakker IJlst bekend om staat. Zoals onderdelen voor Bukh en Solé motoren. Een helder productenmenu, filters en een strak design zorgen ervoor dat klanten moeiteloos vinden wat ze nodig hebben. Daarnaast verzorgen we met succes de online marketing. Van SEO teksten tot Google Ads campagnes. Dit zorgt voor meer verkeer, betere zichtbaarheid en groeiende online omzet. Elk jaar halen wordt er weer een betere omzet in de shop gehaald.

Google Ads en SEO

Met een sterke SEO strategie zorgen we ervoor dat de webshop goed scoort in Google op zoektermen die relevant zijn voor hun doelgroep. Bijv. “Bukh motor onderdelen”  en andere specifieke producttypes en technische termen. Elke pagina, productcategorie en product is geoptimaliseerd voor zowel zoekmachines als de bezoeker.

Daarnaast draaien we gerichte Google Ads campagnes die inspelen op zowel algemene als zeer specifieke zoekopdrachten. Door continu te testen en optimaliseren, halen we steeds meer rendement uit het advertentiebudget. Het resultaat liegt er niet om: jaar na jaar stijgt de online omzet. Dankzij een combinatie van technische optimalisatie, goede inhoud en slimme advertenties groeit Bakker IJlst gestaag door.

Terug naar het overzicht